Forever Young

Luahan hati seorang wanita
Tuesday, August 14, 2012 ? 0 Gigi busuk ?





Pada tengahari yang sunyi , ketika guru telah mengedarkan kertas ujian sejarah .
Hati ini bagaikan berdebar dengan teruknyaaa , Hanyaa ALLAH saja tahu bagaimana aku telah rasa . Fikiran aku melayang entah ke mana , selepas beberapa minit kemudian guruku berkata " KERTAS BOLE DIBUKA DAN BOLE MENJAWABNYA SEKARANG DENGAN LAFAZ BISMILLAH "
tanpa sebarang kata aku terus berdoa kepada ALLAH supaya tenangkan hati aku dan permudahkan urusanku ketika menjawab kertas ujian ini .
Aku menjawab sambil mendengar lagu pada telefon bimbitku
30 minit kemudian , ketika hampir 45 soalan dapad ku jawab .
Aku memandang sahabat aku di sebelah aku . YA ALLAH ! Hati aku seperti mahu berhenti disaat-saat itu .
Aku terlihat muka Arwah abang amirul dan nenekku :'(
Muka mereka seperti tenang dan tiada masalah , lalu aku berpaling ke hdapan dan menutup muka dengan tangan aku . air mata aku mengalir tanpaa berhenti .
ketika aku sedang asyik menanggis , tiba-tiba lagu yang ku dengar berubah ke lagu tercipta untukku dan cinta dalam hati ! lagu yang arwah selalu menyanyikan ketika aku ingin tidur setiap malam . Aku tringat akan kakaku angkat ku yang telah lama berhubung sampaikan kami tidak sehaluan , aku teringatkan adek angkat ku yang kini membuat aku mati dalam dirinyaaa . Ya ALLAH ! berat sungguh ujian yang aku tanggung ini . tapi aku akan kuad untuk menghadapinyaaa insyallah .
aku berpusing lagi ke sebelah dan ingin melihat arwah abg amirul berada lagi berdekatan dengan kawan aku atau tidak . YA ALLAH , air mata aku mengalir tanpa berhenti lagi .
Arwah abang amirul melihat aku dengan senyuman yang sungguh ikhlas . YA ALLAH ! bertapa indahnya jika dia masih memilikinyaaaa . Sekrang aku hanya memilikinya dari ROH sahajaaaaaaaaa .Doa yang selalu kutitipkan pada Engkau YA ALLAH , agar arwah di tempat orang yang beriman dan satukan laaa aku ketika di syurga kelak nanti .
aku ingin menjadi bidadarinya di syurga nanti :'(
Aku tidak berhenti menangis sampaikan 15 soalan lagi aku hanyaaa jawab yang entah apa . Aku terus menangis sampaikan kawan aku risau . Setibanya loceng berbunyi aku terus menaiki kereta dan pulang ke rumah .
Tibanyaa di rumahh , aku terus menangis tanpa berhenti .
Aku mengambil wuduk dan solat untuk tenangkan hati aku .
Aku relakan  dianya pergi , tapi hati ini masih merinduinya stelah 10 bulan dia pergi meninggalkan aku . Hati ini tidak pernah ingin untuk sayang laky lain sperti mana aku menyayangi arwah Amirul . Astaghfirullahalazim , berdosanya aku kerana menanggis seperti ini ya tuhan , aku berharap agar jodohku di akhirat kelak dengannya YA ALLAH !
stelah usai solat , aku tidur sampai keesokkan harinya :')




Ikhlas dari hati  

NurFarisahZainul





Terharu ? thanksyou :)




Older Post . Newer Post

// Forever Young-One Direction