Forever Young

menasihati diri sendiri
Sunday, November 11, 2012 ? 0 Gigi busuk ?


tak semua kita nak akan menjadi kenyataan , sebaliknya ada satu hikmah yang akan jadi disebaliknya . Kita manusia biasa yang mampu merancang , tapi disebaliknya ALLAH yang menentukannya :)

Aku jugak hanya manusia biasa yang mampu mencitai orang dan menyukai orang , tapi sebaliknya aku tidak bisa mendapatkan orang itu . Kenapa ? mesti persoalan itu akan bermain di minda kita ya bukan ? ada sebab kenapa ALLAH membuat demikian , sebaliknya ALLAH nak kita kuat dan tabah menghadapi dugaan ini .

kadang-kadang kita putus memang disebabkan orang ketiga , tapi bila kita fikirkan balik , kita harus BERSYUKUR kerana ALLAH telah jauhkan kita pada seseorang yg akan membuat kita sedih di kelak nanti . Biar kita sedih dahulu kerana kekasih tinggal , bukan menangis apaabila terkena sesuatu yang bole menyakitkan kita . pasti kita lupa semua ni bukan ?

ALLAH nak kita sentiasa berdoa dan sentiasa bersujud kepadanya , tapi kita sentisa alpa dengan kejar hiburan dunia , tapi kita lupa bahawa satu hari nanti kita akan menjalani KIAMAT , subahanallah , 

Aku menaip ini dengan airmata yang mengalir , sewaktu aku menulis ini , kerana aku jugak menasihati dirku . bukan aku tak pernah melalui semua ini , aku jugak pernah menangis kerana lelaki meninggalkan aku , dan aku jugak tidak dapat menerima takdir bahawa kekasih hatiku telah tinggalkan aku selama-lamanya . 

Jangan la kita bersedih untuk sesuatu yang belum pasti menjadi hak milik kita , maka berdoalah kepada ALLAH supaya kita cepat dipertemukan dengan orang yang telah ditetapkan jodoh kita :)

Assalamualaikum ;)





Terharu ? thanksyou :)




Older Post . Newer Post

// Forever Young-One Direction